Ogród w skrzynkach

16:42


Choć mój ogródek do największych nie należy mam w nim wydzielony kącik na warzywnik. Zaciszne miejsce, gdzie mogę zerwać rabarbar na kompot lub szczypiorek do sałatki.  Niestety, jakiś czas temu moje wzniesione rabaty musiały zejść z powrotem do parteru. Zamontowana kilka lat temu drewniana palisada otaczająca rabaty zaczęła wyglądać koszmarnie, a kilka deszczułek wręcz całkowicie zbutwiało. Mój maż solennie obiecywał, że zbije ładne skrzynki na warzywa, ale jakoś tak czasu ciągle nie miał pod dostatkiem. Już miałam skapitulować i uznać, że w tym roku jemy tylko warzywa z bazarku ale znalazłam rozwiązanie. A właściwie to znalazłam gotowca! Przypomniałam sobie że w drewutni stoją osłony europalet na których przywoziliśmy farby.


Osłony są z drewna, łączone metalowymi zawiasami i dają się łatwo nakładać jedna na drugą. Postanowiłam zabezpieczyć je od zewnątrz i wewnątrz olejem i w takiej formie postawić w warzywniku. Szybko i  tanio.


I prawie bym spełniła swój zamiar, gdyby nie sobotnie warsztaty, na których m.in. pokazywałam jak naturalnie postarzać drewno octem. Zaraz mi w głowie zaświtało, że może by te dechy też postarzyć? No i ocet poszedł w ruch.


Aby postarzyć drewno i sprawić by wyglądało na naturalnie zszarzałe wystarczy zwykły ocet i wełna stalowa. Do słoika szklanego wlewa się ocet, wrzuca wełnę stalową i zostawia na kilka godzin (albo kilka dni, jeśli to ma być naprawdę mocny efekt).  Następnie w rękawiczkach trze się wełną drewno, tak by wetrzeć ocet w powierzchnię. Tu fotka pokazująca, że już po kilku minutach widać różnicę.




Przyciemnienie staje się jeszcze większe po kilku godzinach.  Postarzenie robi się oczywiście przed olejowaniem. Przyciemnione drewno zgodnie z pierwotnym planem pokryłam olejem. Teraz moje roślinki mają gdzie się rozgościć. A ja mam w kolejce do postarzania dwie następne takie skrzynie.


You Might Also Like

19 komentarze

  1. Ciekawie wykorzystałaś przedmiot :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te osłonki mnie nie są na nic potrzebne w firmie, mogłabym je pewnie odsprzedać komuś, kto często wysyła przesyłki paletowe. Ale wolę zagospodarować :)

      Usuń
  2. Nie wiedziałam, że europalety mają takie fantastyczne osłony i to w dodatku z drewna! naprawdę miałaś bardzo dobry pomysł :)) serdeczności z Rabki :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wedlug mnie masz fantastyczny ogrodek, dobrze, ze masz coś swojego, to najwaZniejsze i bardzo cieszy:)))Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł z tymi paletami :) Ja też mam w planie taki skrzyniowy ogródek ,niestety palet nie posiadam wiec muszę inaczej pokombinoważ ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Super rabatka. Ja mam jedną rabatę w skrzyni, wykorzystałam do jej zrobienia drewnianą futrynę. Szkoda że tylko jedną.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomysł z drewnem chętnie skopiuję :) Deski wtedy wyglądaja bardzo ciekawie!:)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)
    Kasmatka!
    http://www.kasmatka.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. mnie się marzy taki warzywnik z podniesionymi grządkami:)świetnie wykorzystałaś i palety i swoją wiedzę,a za podpowiedź z octem dziękuję:))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze mi się marzy taki warzywnik w skrzyniach. Ładnie to wygląda i jest praktyczne.Takie osłony gotowe jak Ty znalazłaś to skarb. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł na "rabatki"...a skrzynki rewelacyjne.Ja za to poszukuje takich zwykłych skrzynek jak to maja czasami w warzywniakach do jabłek.Ale żaden ze sklepikarzy nie chce się podzielić nimi....Pozdrawiam Agata :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja do swoich wykorzystałam deski szalunkowe pozostałe po budowie, drewno naturalnie zszarzało ale nie wygładzone. Efekt u Ciebie bardziej mi sie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomysł, owszem, świetny ...sama stosuję od kilku lat. Ale co zrobić z kotami, które w nocy odwiedzają ogród i uprawiają harce w świeżo posianej ziemi...i nie tylko harce. Dla nich to ogromne ...kuwety :) W tym roku skapitulowałam i posadziłam warzywa w ogromnych donicach...od razu duże rozsady :) Pozdrawiam i życzę samych pozytywnych efektów :)

    OdpowiedzUsuń
  12. jakim olejem potraktowałaś nadstawki paletowe? lnianym? czy jakimś specjalnym? przymierzam się do stworzenia warzywnika w skrzynkach i szukam porad na ten temat :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jednym ze zdjęć widać opakowanie - olej lniany Allback.

      Usuń
  13. Świetny efekt! A co z zapachem?

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialnie to wygląda, chyba się przekonam do takich skrzyń :D

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Pinterest

To moje drugie hobby...

To moje drugie hobby...
Ogródek Agnieszki

Like us on Facebook

Łączna liczba wyświetleń

Flickr Images

Subscribe