Łóżko też przemalowałam!

05:00

Szafkę nocną już pokazywałam Tu. Ale łóżka jeszcze nie prezentowałam. A to w końcu kawał mebla i namachałam się przy nim co niemiara. 


Oryginalnie łóżko było drewniane, lakierowane. Było nowe, ale po przejściach.  Jak zwykle kupiłam "złoma" z pękniętą jedną deską i licznymi obiciami. Ponieważ i tak planowałam je przemalować farbą kredową do mebli nie miało to żadnego znaczenia. Deska została sklejona i można było zabierać się za pracę. Ale jakoś nie ciągle nie mogłam się zebrać w sobie....
Pewnie pojechałoby na siedlisko niepomalowane, gdyby nie to, że pewnego razu moja córka wracała  z zagranicznej wycieczki  późną nocą. Mój małż był w delegacji a ja musiałam jakoś dotrwać do pierwszej w nocy w miarę przytomna, żeby ją odebrać z lotniska. Pomyślałam, że jak będę coś robić, to nie zasnę.  Naszykowałam sobie farby, pędzle i papier ścierny, żeby jakoś z grubsza ogarnąć mebel przed malowaniem. Wizja szlifowania szczebelków była paskudna, ale skoro się kupiło to i doprowadzić do stanu używalności trzeba... Lakier był nieprzyzwoicie dobrze położony. Nie wiem jak to jest, ale jak chcesz mieć mebel dobrze wylakierowany to ze świecą szukaj, a jak przydałby się surowy to akurat trafisz na twardą, gładką taflę! Szybko zrobiłam rachunek sumienia, czy jak przy woskowaniu wyjdą przecierki to mi to będzie przeszkadzać? Nie, to w końcu ma być wiejski mebel - zadecydowałam. A przekonana byłam (co się zresztą sprawdziło), że choćbym nie wiem jak się starała to bez porządnego zmatowienia na rantach przecierki wyjdą jak nic.  Ale skoro wybrałam metodę na lenia, można było tylko przetrzeć w miejscach gdzie wcześniej kleiłam albo były większe zadrapania  i od razu machać pędzlem.


Nienawidzę malowania szczebli. Wolę pomalować cały stół niż jedno krzesełko ze szczeblinowym oparciem.  A tu, o zgrozo, poza szczeblami i listewkami nie bardzo było co malować. Jakoś dociągnęłam do końca. Farba kredowa dobrze kryje, ale przy śliskich powierzchniach trzeba malować co najmniej 2 razy, bo pierwsza się zwykle maże i trudno zachować dokładność. Akurat zdążyłam położyć drugą warstwę przed północą i pognać po dziecko. Woskowałam następnego dnia, używając do tego wełny stalowej. Woskowanie wełną to kolejny trick pozwalający zaoszczędzić czas - równocześnie woskujesz, wygładzasz i jeśli dociśniesz mocniej, to również przecierasz. Ja nie musiałam mocno dociskać, raczej starałam się nie zrobić za dużo przecierek ;)


Dla tych, którzy poczuli inspirację kolorystyczną: użyłam farby kredowej Amazona w kolorze Vert de Bleu.

You Might Also Like

20 komentarze

  1. Bardzo ładny komplecik. Trochę mnie zmartwiłaś tym papierem ściernym. Myślałam, że przy farbie kredowej wystarczy tylko przetrzeć naftą i już :) Też planuję przemalować komodę i łóżko w sypialni ale ciągle nie mogę się zabrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aldona, nafta jest tłusta! Uzyj zwykłej wody z detergentem, spirytusu ew. benzyny ekstrakcyjnej.

      Usuń
  2. Pięknie wyszło! i bardzo mi się podoba ten kolor taki trochę duck egg
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny kolor! Rzeczywiście koszmarnie maluje sie szczebelki. Właśnie męczę się nad krzesłem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie prześladują ostatnio szczebelki więc wiem o czym piszesz. 9 krzeseł ogrodowych i stół - same szczeble, a teraz maluję domek na drewno - kilka metrów kwadratowych kratki dla odmiany ;)
    A Twoje łóżko wygląda wyśmienicie, było warto się pomęczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze wykorzystany czas :-) podziwiam samozaparcie do szczebelków. warto było się pomęczyć, bo komplecik wyszedł bardzo fajnie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kolejce czeka zagłowie do naszego łóżka, również szczeblinowe. Jakoś ciągle nie mogę się za nie zabrać...

      Usuń
  6. wyszło naprawdę świetnie :) wiadomo, że pracy tam jest mnóstwo ale piękne rzeczy tylko dzięki pracy powstają i tu też :) serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny komplet znowu machnęłaś!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Łóżko prezentuje się kapitalnie, a ja powoli nabieram przekonania do szarego koloru:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Gdzie można kupić takie łóżko ze szczebelkami ?

    OdpowiedzUsuń
  10. mam pytanie odnośnie wydajności farby której użyłaś, dużo jej potrzeba do pomalowania ramy łóżka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wbrew pozorom szczebelki to w sumie dość duża powierzchnia do malowania. Zuzyłam około 1/3 puszki.

      Usuń
  11. Prawdziwe łoże małżeńskie! Nic, tylko pogratulować chęci oraz zdolności bo efekt jest niesamowity :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Naturalne malowanie - farby, oleje, woski

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Zdrowe ziarenka dla Ciebie

Popular Posts

Moja lista blogów

Blog Archive

Łączna liczba wyświetleń

Pinterest

Subscribe