Jemioła i pierwsze prezenty

18:28

Dekorowanie domów jemiołą to zwyczaj anglosaski, ale już dobrze zakorzeniony również w polskiej tradycji. Przypisuje sie jej właściwosci lecznicze i magiczne, w niektórych krajach uważa się, że jemioła chroni przed pożarem i otwiera zardzewiałe zamki. Peki jemioły najczęściej wiesza się nad drzwiami lub nad stołem jako symbol szczęścia, pojednania i płodności. Ludowe porzekadło „bez jemioły roczek goły" sugeruje, że może nam ona pomóc również finanoswo ;)
Znany jest zwyczaj całowania się pod jemiołą, co ma przynosić szczęście w małżeństwie.U mnie w tym roku jemioła znalazła swoje miejsce nad stołem

i na lustrze w salonie


Jemiołę dostałam w prezencie od sympatycznego Pana  na giełdzie kwiatowej. I tak się rozpoczęło świąteczne prezentobranie. Ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu otrzymałam od jednej z moich klientek takie oto własnoręcznie uszyte cudeńka:

Dziękuję pienie Pani Aneto!
A Ewa z Przytulnego Domu zostawiła dla mnie niespodziankę w postaci kompletu dekoracji:


You Might Also Like

6 komentarze

  1. Fantastyczne niespodzianki Cię spotkały, takie gesty oddają magię zbliżających się świąt.
    Cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. A u nas jemioła to symbol dostatku i szczęścia rodzinnego. Co roku trzeba spalić koniecznie starą, jak pojawia się w domu nowa. Tą tradycję przeniosłam do mojego domu, po domu rodzinnym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię mieć Jemiołę w Święta :))

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  4. Radosnych i rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia !

    Pozdrawiam
    Tomaszowa

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak obyczaj stary każe
    według ojców naszej wiary
    pragniem złożyć Wam życzenia
    w dzień Bożego Narodzenia

    Niech ta gwiazdka betlejemska
    która świeci nam o zmroku
    doprowadzi Was do szczęścia
    w nadchodzącym Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  6. widać, że Święta były niepowtarzalne :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Naturalne malowanie - farby, oleje, woski

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Zdrowe ziarenka dla Ciebie

Popular Posts

Moja lista blogów

Blog Archive

Łączna liczba wyświetleń

Pinterest

Subscribe