Fraby kredowe - przecierka na mokro

07:30

Dzisiaj zgodnie z obietnicą kolejny post o farbach kredowych.


Technikę przecierki na mokro stosuję na przedmiotach, które mają ładne, wyraźne dekory. Jeśli przedmiot nie był niczym malowany najpierw maluję go farbą w kontrastowym kolorze. Na fotkach poniżej zobaczycie starą, pozłacaną ramkę od przedwojennego obrazka. Niczym jej wcześniej nie malowałam, a jedynie zaszpachlowałam większe pęknięcia w tłoczonym wzorze.



Ramkę malujemy farbą kredową w wybranym kolorze. U mnie - kremowa.

Odczekujemy chwilę, aby farba zaczęła wiązać z podłożem, a następnie delikatnie szmatką ścieramy jej nadmiar. Wypukłe części dekorów zostaną odkryte, a farba pozostanie w załamaniach i wgłębieniach. Na koniec ramkę woskujemy czystym (jasnym) woskiem.


Ważna uwaga: jeśli zbyt szybko zaczniemy wycierać, zetrzemy całą farbę, również z zagłębień. Jeśli zrobimy to zbyt późno trzeba będzie mocniej trzeć. W takiej sytuacji, lub jeśli w jakimś miejscu farba "złapała" lepiej niż gdzie indziej można ściereczkę lekko zmoczyć.

You Might Also Like

6 komentarze

  1. Sposób na pewno do wypromowania przeze mnie:) Pozdrawiam cieplutko. Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. To nie moja bajka ale dobrze wiedzieć.Fajnie że pokazujesz takie różne rzeczy.Dobrego dnia Agnieszko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Farby kredowe?:)mam do pomalowania podobną ramę i tak się właśnie zastanawiam,czy malować ją wogóle czy zostawić złotą,ale może te farby kredowe to by było dobre rozwiązanie:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie można nabyć owe woski, wysłałam zapytanie na e-mail ale nie otrzymałam odpowiedzi Edyta

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny sposób na zmianę nieładnej lub opatrzonej już ramki.Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękna ramka, ja na razie uczę się techniką prób i błędów, fascynuje mnie nadawanie nowego życia wysłużonym przedmiotom. Super, ze nie jestem w tej pasji osamotniona...
    Pozdrawiam i dziękuję za komentarz

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Pinterest

To moje drugie hobby...

To moje drugie hobby...
Ogródek Agnieszki

Like us on Facebook

Łączna liczba wyświetleń

Flickr Images

Subscribe