Malowanie po różnych materiałach

18:03

Moi drodzy, bardzo często dostaję od Was maile zaczynające się mniej więcej tak: mam szafkę z mdf... albo mój stolik jest lakierowany... albo metalowych gałek nie da się odkręcić itp. i dalej proste pytanie - czy to się da pomalować farbą kredową?  Oczywiście! Da się! Trzeba pamiętać o dobrym umyciu/odtłuszczeniu i tam gdzie to możliwe o zmatowieniu powierzchni papierem ściernym. Jeśli lubicie klimaty retro, shabby chic i rustykalne, to nawet jeśli coś się Wam niechcący przetrze w miejscach szczególnie na to narażonych (ranty, wypukłości) to nawet lepiej :)



Za przykład niech posłuży ten świecznik, kupiony za dwa zeta czy coś koło tego. Drewniany, lakierowany, oklejony tasiemką ozdobną i z metalowym talerzykiem na świecę:



Mogłabym go rzecz jasna obrać z tasiemki, wyszlifować do drewna i dopiero wtedy coś z nim zrobić, ale to całkiem sporo roboty i nie bardzo miałam na to ochotę. Zamiast tego szybko go umyłam i pomalowałam dwiema warstwami farby. Malowałam po całości, razem z ozodbami, metalem itd.


Potem w ruch poszedł wosk bezbarwny i wosk w ciemnym kolorze brązowym (Amazona Chocolate). Wcierałam go pędzlem, tak by wszedł we wszystkie zakamarki.


Potem lekkie polerowanie bardzo drobnym papierem ściernym na gąbce:


I już! Gotowe!


Farba trzyma się dobrze, a ponieważ jest niepalna nie ma obawy, że coś się stanie gdy świeca się wypali prawie do końca i rozgrzeje metal. Pomalowana i zawoskowana tkanina na wygląd i na dotyk imituje rzeźbienia, których tam wcale nie ma.


You Might Also Like

15 komentarze

  1. Szybka, łatwa i przyjemna przemiana.
    Super!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. I bardzo dobrze, że nie obrałaś go z. tych tasiemek :))))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow!:) O wiele przyjemniejszy się stał ten świecznik po metamorfozie:) Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajnie wygląda, o niebo lepiej niż przed.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysłowa metamorfoza, teraz świecznik dostał drugie życie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta koronka wygląda świetnie - jak misterne rzeźbienie w drewnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo udana metamorfoza. Jestem zachwycona efektem.

    Pozdrowienia z odświeżonego My Sweet Dreaming Home

    OdpowiedzUsuń
  8. Super wyszło....Kocham metamorfozy....Takie rzeczy maja duszę.....

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wyszło! Tasiemki to cała radość w tym wszystkim. :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dobra rada. Niezależnie czy malujemy meble, ściany, czy modele samolotów, w każdym przypadku musimy przygotować powierzchnię przed malowaniem.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajnie wyszło :) Efekt rzeźbienia bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczny świecznik!!! A koronka wygląda cudnie:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo mi się podoba :))) Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Naturalne malowanie - farby, oleje, woski

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Zdrowe ziarenka dla Ciebie

Popular Posts

Moja lista blogów

Blog Archive

Łączna liczba wyświetleń

Pinterest

Subscribe