Wakacyjny misz-masz

17:28

Wróciłam z urlopu i przeżywam pourlopowy szok. Od razu runęła na mnie sterta pracy. W domu jak w hotelu - jedni wyjeżdżają, inni przyjeżdżają, sterta prania rośnie w tempie zastraszającym. W pracy po kilkudniowym przestoju górka spraw do załatwienia, paczek do wysłania itd. A do tego upał przy którym najchętniej wlazłoby się do lodówki i nie wychodziło przez dłuższy czas. Postanowiłam zrobić sobie kwadrans na kawę i net, w pigułce streszczając co ciekawsze wakacyjne wydarzenia.


Zacznę od warsztatów kulinarnych organizowanych przez firmy Bosch, Fit&Easy oraz Borges. 21 czerwca w Centrum Domowych Inspiracji firmy Bosch w Warszawie pod kierunkiem dwóch mistrzów kulinarnych z restauracji Sowa przygotowywaliśmy zdrowe przekąski na rodzinne spotkania. Wszystkie danie były bardzo smaczne, poniżej podrzucam kilka zdjęć i przepis na pyszny chłodnik:


Składniki dla 4 osób:
• 6 dojrzałych pomidorów
• 2 pokrojone w kostkę szalotki
• 1 pokrojona w kostkę zielona papryka
• 1 ogórek oczyszczony z nasion i pokrojony w kostkę
• 2 ząbki czosnku
• 100 ml oliwy z oliwek Borges
• Kilka listków świeżej bazylii
• Kilka zielonych oliwek Borges do dekoracji
• Sól, pieprz biały mielony, kumin (kmin rzymski) do smaku
Sposób przygotowania:
Pomidory sparzyć i obrać ze skórki. Jednego oczyszczonego i pokrojonego w kostkę pomidora oraz trochę pozostałych warzyw odłożyć, resztę włożyć dokładnie zmiksować blenderem z czosnkiem i przyprawami.
Pod koniec miksowania, dodać oliwę z oliwek oraz listki bazylii. Gotowy chłodnik udekorować pokrojonymi w kostkę warzywami i oliwkami.

Potem trzymałam kciuki za moją Ulę, która złożyła papiery do liceum na  profil lingwistyczno-kulturowy.  Dostała się, a stres postanowiła rozładować przemalowując swój pokój z pomarańczowego na zielony. No to co, matka nie pomoże? Oczywiście, że pomoże! Tu fotki tuż po malowaniu, jeszcze na etapie wnoszenia rzeczy.



Podłoga - linoleum całkiem dobrze udające korek - na razie musiało zostać.  Na dalsze przeróbki i remonty domowe czasu brakło. W lipcu wyjazd na ślub najmłodszego brata mojego męża i chrzciny maleńkiej Alicji. Wieczorem, tuż przed wyjazdem zmontowałam jeszcze na szybko drewnianą przywieszkę - dodatek do prezentu. 


A zaraz po powrocie pakowanie i wyjazd całą rodziną na siedlisko. Wcześniej w różnych konfiguracjach osobowych jeździliśmy tam na weekendy. O siedliskowych przygodach przeczytacie tu (klik), o zwiedzaniu ogrodu werbistów tu (klik).

 
Po drodze na siedlisko zawitaliśmy na Dni Jakubowe w Olsztynie. Dzieciaki miały wielką frajdę lepiąc z gliny, kręcąc powrozy, strzelając z łuku i ucząc się ręcznego wyrobu świec.



UFF! Tyle tego, a gdzie jeszcze spotkania towarzyskie z blogerkami i piękne prezenty? Pokażę je w kolejnym poście.

You Might Also Like

9 komentarze

  1. Dużo się działo, ale pewnie to nie koniec :):):) Podziwiam, bo ja w tym upale to nic zupełnie nic nie robię, nie potrafię się zmusić. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie dużo się działo.Dobrze że masz siedlisko, takie miejsce wyciszenia i odpoczynku.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. zajęć kulinarnych zazdroszczę:)chciała bym kiedyś w takich uczestniczyć:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny wyjazd :)sama bym w glinie polepiła :)


    pozdrawiam
    p.s. u mnie w domu też jak w hotelu hihi

    OdpowiedzUsuń
  5. nie ma czau na nudę widze :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj dzieje sie u Ciebie!!!! A przepis na chłodnik notuję!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę że pełna energii jesteś:)))Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratulację dla Ulki!!! To bardzo ważne, że to co sobie wymarzyła się spełnia!!! Pokój w nowym kolorze mi się bardziej podoba! Tak jakoś wydoroślał. :-)
    Serduszko piękne zmodziłaś!
    Pozdrawiam cieplutko!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam serdecznie, dziękuję za odwiedziny na moim blogu i podpowiedzi. Jest mi bardzo miło, że tak utalentowana osoba zwróciła uwagę na moje prace. Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Naturalne malowanie - farby, oleje, woski

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Zdrowe ziarenka dla Ciebie

Popular Posts

Moja lista blogów

Blog Archive

Łączna liczba wyświetleń

Pinterest

Subscribe