Metamorfoza przedpokoju – boazeria angielska

00:06



Macie swoje ulubione schematy kolorystyczne?  Ja mam. Odkąd pamiętam nasza sypialnia była w połączeniach bieli i niebieskiego a przedpokój w zieleni.  Nie mam pojęcia dlaczego tak jest, ale zawsze kiedy myślę o moim domu to poszczególne pomieszczenia wyobrażam sobie w konkretnej palecie kolorów. Takich w których ja i moja rodzina czujemy się komfortowo. 


Wiatrołap naszego domu w chwili gdy go zobaczyliśmy po raz pierwszy był pomalowany kolorem określanym przez moją koleżankę jako „majtkowy róż”.  Zupełnie nie nasza bajka. Od razu wiedzieliśmy że pójdzie do przemalowania. „Majtkowy róż” kojarzył nam się z pokojem dziennym pierwszego mieszkania, gdzie występował w towarzystwie różowo-fioletowej wykładziny dywanowej i naprawdę musiałam się nagimnastykować aby zmienić kolor i wystrój pokoju nie zrywając wykładziny (bo na nową młodego małżeństwa na starcie nie było stać). Ech, to były czasy...
"Majtkowy" pożegnaliśmy bez żalu i pomalowaliśmy ściany na zielono, wstawiliśmy ikeowskie bukowe kubiki i przez kilka lat wyglądało u nas tak:




Wieszak na kurtki zrobiłam z zabejcowanej gałązki wyciętej ze sklejki i kilku haczyków.

Taką samą zieleń mieliśmy wcześniej w mieszaniu i chyba podobała się dzieciom, bo pewnego zimowego popołudnia nasza najstarsza latorośl (wówczas 3 letnia) domalowała ciemnozieloną kredką świecową więcej „trawki”.  Malowała zamaszyście od podłogi do mniej więcej metra wysokości, bo tylko tak wysoko sięgała ręką. Zmywanie dwóch metrów kwadratowych „trawy” zajęło nam wtedy kilka godzin i zużyliśmy dwie butelki benzyny ekstrakcyjnej. 
W domu na szczęście dziecięce zapędy do malowania nie objęły malowania fresków na ścianach.   Wiatrołap spokojnie przetrwał w takim stanie jak na zdjęciach kilka lat i dopiero ubiegłoroczny remont na dole i przemeblowanie pokoi na górze spowodowało, że postanowiliśmy idąc za ciosem zmienić też charakter wiatrołapu. W mojej wyobraźni pojawiły się szwedzkie i angielskie przedpokoje wyłożone boazerią. Marzyła mi się pojemna szafka na buty i ławka albo stołeczek na którym można przysiąść aby zdjąć obuwie.  Nasze kurtki i płaszcze trzymamy w szafach wnękowych w przedpokoju, więc w wiatrołapie chciałam mieć tylko prosty wieszak na kurtki gości i jakąś półeczkę na czapki i szaliki. Obmierzyliśmy pomieszczenie i poprosiliśmy kilka firm o kalkulację kosztów. Wiatrołap jest mały i ma trzy otwory drzwiowe rozmieszczone na trzech ścianach, co jak się okazało niesamowicie podbijało cenę, bo ilość prostych kawałków ścian była mała w porównaniu z ilością narożników do obrobienia.  Kalkulacje fachowców opiewały na spore sumy i w końcu postanowiliśmy położyć boazerię samodzielnie.  Kupiliśmy gotowe elementy z mdf w Leroy Merlin i po docięciu na wymiar przykleiliśmy do ścian. Wybraliśmy boazerię, którą kupuje się w paczkach razem z listwą górną i dolną. Do wykończenia narożników użyliśmy odpowiednio wyprofilowanej listwy z mdf z innego systemu boazeryjnego. Wiatrołap nareszcie zaczął wyglądać tak jak w naszych planach.



Pomalowaliśmy boazerię farbą Byta-yta w kolorze „Morska zieleń” i zawoskowaliśmy.



Teraz trzeba było zdecydować co ze ścianą nad boazerią. Dawno temu pod wpływem impulsu kupiłam jedną, ostatnią rolkę amerykańskiej tapety w delikatną kratkę z zielonych liści rozmieszczonych na białym tle.  Wzór pasowałby idealnie, ale rolka to było stanowczo za mało. Szybki rajd po marketach budowlanych uświadomił nam , że w kwestii kolorów najwyraźniej idziemy pod prąd wszelakich trendów, bo tapet w zieleni było mało i nie robiły na nas większego wrażenia. W końcu wybraliśmy dwie najbardziej pasujące i przymierzyliśmy do ściany.  Szału nie było.



Co tu robić, co tu robić… Czas leci, wiatrołap niedokończony, pomysłu na to skąd wziąć ładną tapetę brak. Zaryzykowaliśmy położenie tej jednej rolki, która najbardziej nam się podobała. Wyzwanie było naprawdę wielkie, bo jak byśmy nie mierzyli zawsze nam wychodziło, że zabraknie. Na wstępie założyliśmy, że w miejscu gdzie na ścianie będzie wieszak i połka tapety nie kładziemy.  Tam gdzie było można sztukowaliśmy z kawałków odciętych jako odpady w innych miejscach. Udało się wytapetować ścianę, ale na wnękę drzwiową zabrakło. Szybka burza mózgów i wymyśliliśmy, że pomalujemy ją w kolorze boazerii i na zewnątrz dorobimy obramowanie z drewna.  Pomysł był genialny, wnęka wygląda stylowo a my możemy się cieszyć nowym wyglądem wiatrołapu.


Smugi na boazerii to wysychający wosk (po tapetowaniu nałożyłam 2 warstwę)






Stałe miejsce w wiatrołapie znalazł stołeczek zmontowany przeze mnie podczas warsztatów prowadzonych przez grupę projektową Tabanda. Pierwotnie, podczas warsztatów zawoskowałam siedzisko w kolorze jeans. Tu niespecjalnie pasował ciemnogranatowy trójkąt na surowych bukowych nóżkach, więc pociągnęłam dół białym woskiem Allback a górę ciemnoszarą farbą Amazona (Leigrijs).


Teraz czeka mnie jeszcze tylko zamówienie półki na czapki i wieszaka na kurtki.

P.S. wybaczcie jakość niektórych zdjęć -  wiatrołap jest mały i trudno nabrać odpowiedniej perspektywy do robienia zdjęć a pogoda nie rozpieszcza nas dużą ilością światła słonecznego

You Might Also Like

17 komentarze

  1. Czy możesz podać nazwę lub link do boazerii i listew wykończeniowych tzn. gzymsu górnego i listwy dolnej ? Nie mogę znaleźć na ich stronie ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stronie marketu budowlanego faktycznie trudno znaleźć ale tu masz link do producenta: https://sklep.foge.pl/pl/p/Boazeria-angielska-ART/42

      Usuń
  2. bardzo klimatycznie u ciebie, jak zawsze

    OdpowiedzUsuń
  3. Paskudna wada małych pomieszczeń, to ta niemożliwość zrobienia całościowych zdjęć. Nadal trudno wyobrazić mi sobie całość. Stary wieszak - gałązka bardzo mi się podoba. Ten szarozielony kolor przypadł mi do gustu i zastanawiam się nad przemalowaniem mojej boazerii na werandzie. Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masakra z tym robieniem zdjęć. Na dodatek to pomieszczenie bez okien, więc żeby pokazać jak naprawdę wygląda kolor po malowaniu musiałam otworzyć na oścież drzwi na zewnątrz we w miarę słoneczny dzień i dzwoniąc zębami trzaskać fotkę stojąc w otwartych drzwiach do kolejnego pomieszczenia.

      Usuń
  4. Rewelacja!!!! jestem bardzo zaciekawiona boazerią! Czym została przyklejona do ściany?

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna aranżacja. Bardzo mi się podoba. Gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Podoba mi się boazeria w takim wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ładne wnętrze. Całkiem w moim guście. Gratuluję i zazdroszczę :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cóż mogę napisać pięknie nic dodać nic ująć !

    Gdybyś miała ochotę to serdecznie zapraszam Cię na bloga swojej Przyjaciółki , która również jak i Ty chwyta piękne obrazy w swój obiektyw i pisze posty płynące prosto z serca dla drugiego człowieka .

    ---> odnowionaja.blogspot.com

    Pozdrawiam bardzo serdecznie Sylwia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super, że poradziliście sobie bez pomocy firm, których wyceny były kolosalne. Wyszło ładnie. Ciekawie dobraliście nie tylko tapetę ale i te meble do przedpokoju. Gratuluję i pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest elegancko, nieskomplikowanie, ale i ciekawie - bardzo fajnie urządzone!

    OdpowiedzUsuń
  11. Będzie jeszcze piękniej, gdy pomalujecie drzwi na ten sam zielonkawy kolor. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  12. Przedpokój to ważne i często niedoceniane wnętrze. Przecież to on zaprasza do calego domu, daje przedsmak tego, jaki on jest i czego się można spodziewać. Trzeba tu zadbać o dobre zagospodarowanie przestrzeni i logistykę, by nie przytłaczał, ale spełniał swoją funkcję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Już teraz wygląda to nieziemsko a może być jeszcze o wiele lepiej :) Trzymam kciuki aby remonty szły zawsze tak sprawnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakiego wosku Pani użyła? I skąd poduchy na siedzisko ? 😊

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Naturalne malowanie - farby, oleje, woski

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Zdrowe ziarenka dla Ciebie

Popular Posts

Moja lista blogów

Blog Archive

Łączna liczba wyświetleń

Pinterest

Subscribe