Nadobna gwiazda grudniowych aranżacji

10:52

Wilczomlecz nadobny czyli gwiazda betlejemska nieodmiennie zdobi mój dom w grudniu. Zwykle mam ich kilka w różnych rozmiarach i kolorach. 


Czy wiecie, że 12 grudnia obchodzony jest na świecie dzień tej pięknej rośliny? Data jest nieprzypadkowa, ponieważ wiąże się z datą śmierci Joela Poinsetta  od którego pochodzi nazwa rośliny. Był to pierwszy ambasador USA w Meksyku. To on ponad 200 lat temu przywiózł gwiazdę betlejemską do USA, a stamtąd szybko powędrowała także do innych krajów.


Te maluszki kupiłam z myślą o wykorzystaniu moich zeszłorocznych świeczników ze szklanek w roli osłonek na doniczki z kwiatami. Jako lampiony już mi się opatrzyły, a teraz znowu cieszą oczy.

A że nie samą gwiazdą betlejemską  zdobię mieszkanie, przedstawiam Wam również zielonych mieszkanców mojego salonu.


Gwiazdki to pierwsze szydełkowe wprawki mojej Olci. Krzywe, ale z charakterem :)


W donicach na komodzie jak zwykle "zieleninka" udekorowana gwiazdkami. Wyciągamy już powoli dekorację świąteczne, na pierwszy ogień poszła girlanda ze światełkami.





A na zdjęciu poniżej moja niezastąpiona pomoc domowa. Lubi chodzić za mną po domu i "pomagać" po swojemu. Wyciągałam ją już z pralki i zmywarki, tu widzicie moją kotkę pomagającą w prasowaniu i pieczeniu ciasta :)



You Might Also Like

7 komentarze

  1. :Pięknie u Was i świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już u Ciebie pachnie świętami ....U mnie jeszcze bardzo daleko....Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kotka śliczna, znam te "pomocne łapki", bo i moje kotki też mnie nie odstępują:)) Gwiazda betlejemska i u mnie króluje rokrocznie :)) ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak się pojawiają światełka od razu robi się świątecznie i nastrojowo:) A zieleni w domu nigdy za wiele, śliczne gwiazdy betlejemskie. Ja wykańczam zamówienia i od 12 zabieram sie za przygotowania i własne dekoracje. Całkowicie uległam czerwieni w tym roku, obym nie przesadziła.
    Buziole
    PS. kicia bardzo widzę pomocna, moja zazwyczaj preferuje deskę do prasowania lub każde miejsce gdzie jest kurczak, obojętnie w jakiej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna gwiazda,czuć już klimat nadchodzących świat
    urocza kotka ;)
    pozdrawiam i zapraszam (obserwuję)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gwiazdy są piękne, ale czy tylko ja słyszałam, że przynoszą pecha?

    OdpowiedzUsuń
  7. @up Marysia - ja słyszałem podobne opinie, ale przecież mamy 21 wiek - wiara w zabobony powinna być reliktem przeszłości.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Pinterest

To moje drugie hobby...

To moje drugie hobby...
Ogródek Agnieszki

Like us on Facebook

Łączna liczba wyświetleń

Flickr Images

Subscribe