Nadobna gwiazda grudniowych aranżacji

10:52

Wilczomlecz nadobny czyli gwiazda betlejemska nieodmiennie zdobi mój dom w grudniu. Zwykle mam ich kilka w różnych rozmiarach i kolorach. 


Czy wiecie, że 12 grudnia obchodzony jest na świecie dzień tej pięknej rośliny? Data jest nieprzypadkowa, ponieważ wiąże się z datą śmierci Joela Poinsetta  od którego pochodzi nazwa rośliny. Był to pierwszy ambasador USA w Meksyku. To on ponad 200 lat temu przywiózł gwiazdę betlejemską do USA, a stamtąd szybko powędrowała także do innych krajów.


Te maluszki kupiłam z myślą o wykorzystaniu moich zeszłorocznych świeczników ze szklanek w roli osłonek na doniczki z kwiatami. Jako lampiony już mi się opatrzyły, a teraz znowu cieszą oczy.

A że nie samą gwiazdą betlejemską  zdobię mieszkanie, przedstawiam Wam również zielonych mieszkanców mojego salonu.


Gwiazdki to pierwsze szydełkowe wprawki mojej Olci. Krzywe, ale z charakterem :)


W donicach na komodzie jak zwykle "zieleninka" udekorowana gwiazdkami. Wyciągamy już powoli dekorację świąteczne, na pierwszy ogień poszła girlanda ze światełkami.





A na zdjęciu poniżej moja niezastąpiona pomoc domowa. Lubi chodzić za mną po domu i "pomagać" po swojemu. Wyciągałam ją już z pralki i zmywarki, tu widzicie moją kotkę pomagającą w prasowaniu i pieczeniu ciasta :)



You Might Also Like

8 komentarze

  1. :Pięknie u Was i świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już u Ciebie pachnie świętami ....U mnie jeszcze bardzo daleko....Pozdrawiam pa...

    OdpowiedzUsuń
  3. Kotka śliczna, znam te "pomocne łapki", bo i moje kotki też mnie nie odstępują:)) Gwiazda betlejemska i u mnie króluje rokrocznie :)) ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak się pojawiają światełka od razu robi się świątecznie i nastrojowo:) A zieleni w domu nigdy za wiele, śliczne gwiazdy betlejemskie. Ja wykańczam zamówienia i od 12 zabieram sie za przygotowania i własne dekoracje. Całkowicie uległam czerwieni w tym roku, obym nie przesadziła.
    Buziole
    PS. kicia bardzo widzę pomocna, moja zazwyczaj preferuje deskę do prasowania lub każde miejsce gdzie jest kurczak, obojętnie w jakiej postaci:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękna gwiazda,czuć już klimat nadchodzących świat
    urocza kotka ;)
    pozdrawiam i zapraszam (obserwuję)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gwiazdy są piękne, ale czy tylko ja słyszałam, że przynoszą pecha?

    OdpowiedzUsuń
  7. @up Marysia - ja słyszałem podobne opinie, ale przecież mamy 21 wiek - wiara w zabobony powinna być reliktem przeszłości.

    OdpowiedzUsuń
  8. Całkowicie uległam czerwieni w tym roku, obym nie przesadziła.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Naturalne malowanie - farby, oleje, woski

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Zdrowe ziarenka dla Ciebie

Popular Posts

Moja lista blogów

Blog Archive

Łączna liczba wyświetleń

Pinterest

Subscribe