Transfer na mokrą farbę

15:27

Nie masz w domu Nitro, Citrasolvu, medium do transferu albo innych "ułatwiaczy"? Nic nie szkodzi! Możesz przenieść wydruk za pomocą samej farby. Tak, to naprawdę możliwe!



Kościotrupek ze zdjęcia powyżej posłuży nam za przykład. Ta metoda jest bardzo prosta, jedyne czego wymaga to... czas. Co prawda wydruk z napisem LOVE wykonałam w 3 minuty (licząc od pierwszego pociągnięcia pędzlem do oderwania wydruku), ale to mój absolutny rekord życiowy i raczej nie polecam takiego pośpiechu. Wspomagałam się suszarką, podsuszając kawałek po kawałku miejsce w którym delikatnie odrywałam papier od sklejki. Tu się udało, jednak przy takim szybkim suszeniu często papier odrywa się wraz z farbą, a Wam zostanie sucha deska :)





To jak to zrobić prawidłowo? Trzeba pomalować przedmiot farbą, nieco grubszą warstwą niż zwykle (ale bez przesady!). Potem przykładamy obrazek na kartce, przyklepujemy i idziemy na kawę, porozmawiać przez telefon, odrobić lekcje z dzieckiem albo cokolwiek innego co nas odciągnie od chęci sprawdzenia "czy już"? Farba musi mieć czas delikatnie rozmoczyć wydruk i wyschnąć razem z przeniesionym na nią barwnikiem. Można delikatnie zamoczyć obrazek z zewnątrz, żeby proces namakania papieru przyspieszyć. Potem papier odrywamy - farba musi być sucha! Miejsca w których papier mocno się trzyma rolujemy zwilżonym palcem. Ta metoda pozwala przenosić wydruki bez obawy, że rozpuszczalnik rozmyje kontury, co czasem zdarza się przy metodzie Nitro. Trzeba pamiętać, że papier wchłonie też część farby i po jego zdjęciu uzyskamy efekt lekkiej przecierki lub nierówności. Ja akurat to bardzo lubię, bo daje mi szansę na podziałanie kontrastowym woskiem i wetrzeć go w powstałe pory.



Można wydruki przenosić w podobny sposób smarując powierzchnię wikolem, klejem do decu albo lakierem. To naprawdę proste, choć wymaga trochę wprawy.

You Might Also Like

16 komentarze

  1. Javmam wieczny problem z transferami to może tym sposobem😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna sprawa:)))))))))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy wydruk musi być z drukarki laserowej, czy może być ze zwykłej również?:)
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też tak robię, tanio, łatwo i przyjemnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny efekt i bardzo dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie to działa bardzo fajny kreatywny pomysł nie wpadłbym na to a jednak idzie to zrobić z podręcznych rzeczy które posiadam w domu i nawet ładnie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwszy raz widzę ten sposób, muszę wypróbować, jak się rzeczywiście sprawdzi będę stosował go częściej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystko można zrobić ja się trochę pokombinuje. Brawo za pomysł, oby takich więcej to i my skorzystamy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie jeden z lepszych blogów o tej tematyce. Świetny pomysł na ciekawą dekorację.

    OdpowiedzUsuń
  10. Spróbowałem i chyba coś zrobiłem nie tak, nie wyszło mi tak jak powinno, muszę jeszcze dopracować tą metodę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  12. Spróbowałam i faktycznie działa. :) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie miałem pojęcia że tak się da nawet. Twój post mnie czegoś nauczył, świetnie! Będę musiał pomyśleć czy w domu do czegoś nie wykorzystam tego sposobu :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Można? Można! Po co inwestować w jakieś "ułatwiacze" jak wystarczy dobry sposób i trochę czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy pomysł. Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Naturalne malowanie - farby, oleje, woski

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Zdrowe ziarenka dla Ciebie

Popular Posts

Moja lista blogów

Blog Archive

Łączna liczba wyświetleń

Pinterest

Subscribe