Pałac nad Pisą

16:21

Mam ogromny sentyment do historycznych budowli. Do ich architektury, historii, opowieści o latach świetności i upadku. Podziwiam tych, którzy wykupują chylące się ku ruinie posiadłości i z pietyzmem przywracają im dawny blask. Pasjonatów, którzy wierzą, że każde miejsce powinno dostać szansę na rozwój. Niedawno miałam okazję po raz kolejny przekonać się że warto podejmować takie starania.

Pałac w Galinach, leżący nad brzegiem Pisy podobnie jak wiele tego typu obiektów w czasach PRL-u stopniowo popadał w ruinę. Na szczęście w 1995 roku przeszedł w ręce prywatne, a nowi właściciele dołożyli wszelkich starań, aby cały majątek uratować przed zniszczeniem. W poprzednim poście pokazywałam fotki z odrestaurowanego folwarku. Pałac nadal jest remontowany, choć w jednym ze skrzydeł działają już apartamenty dla gości.  Z pierwotnego wyposażenia pałacu nie zostało praktycznie nic - w 1945 roku pałac został splądrowany, a to co w nim pozostało spalono na dziedzińcu. Umeblowanie pałacowych wnętrz stanowi więc nie lada wyzwanie. Galińska stolarnia pracuje pełną parą. Również pałacowy park został zrewaloryzowany i cieszy oko o każdej porze roku.


Na gości tego skrzydła pałacu czekają przestronne, urządzone w pastelowych barwach apartamenty, umeblowane wygodnymi stylowymi mebelkami.

 Wjazd na pałacowy dziedziniec.


Ta część pałacu jest jeszcze w trakcie remontu. Piękne, wielkie okna doświetlą wnętrze.

 Latem na klombie kwitną róże.

 A wiosną bezlistne teraz magnolie.

Pisa szumi przepływając przez kilkuhektarowy park pałacowy.

Niestety, w czasie mojej wycieczki po majątku nie było słoneczka :(

You Might Also Like

2 komentarze

  1. oj,piękny ten pałac...podziwiam zaparcie w restaurowaniu takich perełek:)) pozdrawiam i zapraszam na ten post:)) http://aqratnie.blogspot.com/2012/01/tuska.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny uwielbiam taki klimat jak tylko mam okazje oglądam zwiedzam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Naturalne malowanie - farby, oleje, woski

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Zdrowe ziarenka dla Ciebie

Popular Posts

Moja lista blogów

Blog Archive

Łączna liczba wyświetleń

Pinterest

Subscribe