Pałac nad Pisą

16:21

Mam ogromny sentyment do historycznych budowli. Do ich architektury, historii, opowieści o latach świetności i upadku. Podziwiam tych, którzy wykupują chylące się ku ruinie posiadłości i z pietyzmem przywracają im dawny blask. Pasjonatów, którzy wierzą, że każde miejsce powinno dostać szansę na rozwój. Niedawno miałam okazję po raz kolejny przekonać się że warto podejmować takie starania.

Pałac w Galinach, leżący nad brzegiem Pisy podobnie jak wiele tego typu obiektów w czasach PRL-u stopniowo popadał w ruinę. Na szczęście w 1995 roku przeszedł w ręce prywatne, a nowi właściciele dołożyli wszelkich starań, aby cały majątek uratować przed zniszczeniem. W poprzednim poście pokazywałam fotki z odrestaurowanego folwarku. Pałac nadal jest remontowany, choć w jednym ze skrzydeł działają już apartamenty dla gości.  Z pierwotnego wyposażenia pałacu nie zostało praktycznie nic - w 1945 roku pałac został splądrowany, a to co w nim pozostało spalono na dziedzińcu. Umeblowanie pałacowych wnętrz stanowi więc nie lada wyzwanie. Galińska stolarnia pracuje pełną parą. Również pałacowy park został zrewaloryzowany i cieszy oko o każdej porze roku.


Na gości tego skrzydła pałacu czekają przestronne, urządzone w pastelowych barwach apartamenty, umeblowane wygodnymi stylowymi mebelkami.

 Wjazd na pałacowy dziedziniec.


Ta część pałacu jest jeszcze w trakcie remontu. Piękne, wielkie okna doświetlą wnętrze.

 Latem na klombie kwitną róże.

 A wiosną bezlistne teraz magnolie.

Pisa szumi przepływając przez kilkuhektarowy park pałacowy.

Niestety, w czasie mojej wycieczki po majątku nie było słoneczka :(

You Might Also Like

2 komentarze

  1. oj,piękny ten pałac...podziwiam zaparcie w restaurowaniu takich perełek:)) pozdrawiam i zapraszam na ten post:)) http://aqratnie.blogspot.com/2012/01/tuska.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny uwielbiam taki klimat jak tylko mam okazje oglądam zwiedzam. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Pinterest

To moje drugie hobby...

To moje drugie hobby...
Ogródek Agnieszki

Like us on Facebook

Łączna liczba wyświetleń

Flickr Images

Subscribe