Jajko perłowe - krok po kroku

23:45

W sobotę razem z dziewczynkami zrobiłyśmy kolekcję jajek na patyku. Pokazałam im też jak zrobić wiszącą pisankę. Wypróbowałam przy tym perłową pastę Europutz. Tak to wyglądało krok po kroku.

1. Wykorzystałam pisankę z plexi i serwetkę w różyczki, klej do decoupage, białą akrylową farbę, pastę perłową i pastę metaliczną. Dzięki metodzie wyklejania od środka, lakier nie jest potrzebny :)

2. Z serwetek wycięłam motywy różane. Sprawdziłam, jak mieszczą się w połówkach jajka. Większą różyczkę nacięłam w dwóch miejscach, żeby się lepiej układała.
3. Dopasowane motywy pokryłam klejem na kolorowej stronie i przykleiłam wewnątrz jajka. Dla ułatwienia sobie manewrowania mokrym motywem użyłam folii spożywczej. Jest elastyczna i łatwo za jej pomocą przenieść różyczkę na właściwe miejsce. Palcem delikatnie wygniotłam pęcherzyki powietrza spod motywu.
4. Delikatnie posmarowałam klejem przyklejony do jajka motyw.
5. Polówkę z czerwoną różą planowałam ozdobić złoceniem. Dlatego posmarowałam ją klejem od wewnątrz mocno dociskając pędzel, tak aby wytworzyły się nierówności i załamania, w które potem wejdzie pasta metaliczna. Druga polówka miała być perłowa, więc posmarowałam ja klejem na gładko. 
6.Po wyschnięciu kleju niewielką ilość past metalicznej rozprowadziłam tak, by wypełniła zagłębienia. Drugą połówkę dwukrotnie pomalowałam pastą perłową. 
  7. Obie połówki pomalowałam białą farbą akrylową. 
8. Połówki po złożeniu skleiłam szybkoschnącym klejem. Dokleiłam wzdłuż linii złożenia połówek atłasową tasiemkę, mocując końce na zakładkę. Drugi kawałek tasiemki wykorzystałam do zrobienia zawieszki. Kokardka maskuje miejsce zamocowania wstążki. 



A to zupełnie zwykłe, niewiszące jajeczka ;)

You Might Also Like

0 komentarze

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Naturalne malowanie - farby, oleje, woski

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Zdrowe ziarenka dla Ciebie

Popular Posts

Moja lista blogów

Blog Archive

Łączna liczba wyświetleń

Pinterest

Subscribe