Żurawie po naprawie

17:26

Był sobie miedziany obrazek. Z żurawiami. I z paskudną matową plamą na wysokości ptasich głów.. Najwyraźniej ktoś próbował umyć obrazek jakimś rozpuszczalnikiem. Pasował mi klimatem do wnętrz na siedlisku, bo tam żurawie widujemy praktycznie codziennie. Wzięłam "miedziaka" na warsztat i teraz wygląda tak:


Tak wyglądał oryginalnie:


Na początek umyłam go EcoCleanerem Amazony.


Chodziło o to, aby zmyć z niego zabrudzenia, ale także zwiększyć przyczepność farby do metalu. EcoCleaner jest w formie sprayu, wystarczy raz psiknąć, przetrzeć szmatką i gotowe. Użyłam farby Byta-yta w kolorze Petrol. To jeden z moich ulubionych kolorów, a Bytę bardzo lubię za  jej kremową konsystencję, łatwe rozprowadzanie i szwedzkie odcienie.  Po jednej warstwie wyglądało tak:



Zostawiłam do następnego dnia do nałożenia kolejnej warstwy. Kiedy podeschła zmyłam jeszcze świeżą farbę (a w zasadzie starłam ostrą częścią gąbki do mycia naczyń) z wypukłych części obrazka.


Całość pociągnęłam bezbarwnym woskiem Amazona.


Teraz przyszła pora na to co tygryski lubią najbardziej - można pobrykać z kolorowymi woskami! Patyną z wosków Byta-yta pociągnęłam pędzlem kilka razy po różnych częściach obrazka.



Potem dodałam lekkie przetarcia zielono-niebieską Islandicą i Białym woskiem Amazony.



Tym razem nie wycierałam ptaków, pozwoliłam woskowi "zamglić" miedź. Na koniec troszkę kropek szarą i białą farbą.

Efekt końcowy jak dla mnie dostatecznie "wsiowy". Na tle bielonej ściany żurawie widać bardzo wyraźnie :)


You Might Also Like

9 komentarze

  1. Uzyskałaś bardzo ciekawy efekt. Ja kocham nasze żurawie. Cieszę się kiedy przylatują wiosną, lubię słuchać rano ich klangoru. Teraz już zbierają się w klucze i smutno mi, że niedługo odlecą. Odlatują jako ostatnie i wtedy wiadomo, że nadchodzi czas jesiennych słot i przymrozków. Ale na razie cieszę się latem, u nas dziś była prześliczna pogoda. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też bardzo pogodnie. Żurawie i bociany chodzą po naszych podmokłych łąkach i lubimy na nie patrzeć. To takie dostojne ptaki!

      Usuń
  2. Bardzo fajna metamorfoza. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna metamorfoza. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Teraz są zdecydowanie bardziej widoczne. Stanowią motyw, a nie tak jak poprzednio były zlane z tłem. Dobry pomysł i jeszcze lepsze wykonanie. :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Żurawie tera wyglądają pięknie:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają dosyć dobrze,ale ja wolę pierwotną wersję. Ale ponoć o gustach się nie dyskutuje.
    Pozdrawiam serdecznie...

    OdpowiedzUsuń

Miło mi będzie jeśli zostawisz swój komentarz

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Naturalne malowanie - farby, oleje, woski

Zapraszam na zakupy

Zapraszam na zakupy
Zdrowe ziarenka dla Ciebie

Popular Posts

Moja lista blogów

Blog Archive

Łączna liczba wyświetleń

Pinterest

Subscribe